جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳ |۱۴ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 18, 2024
تبریز

حوزه/ نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: تعلیم عبارت از این است که ما استعدادهای نهفته دانش آموزان با مفاهیم و ابزار آموزشی رشد دهیم، اما تربیت تبدیل انسان بالقوه به انسان بالفعل است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام و المسلمین حاجی‌زاده در جمع اولیاء و مربیان دبیرستان نمونه دولتی شهید محراب آیت‌الله صدوقی(ره) اظهار داشت: الحمدلله امروز ایران اسلامی در اوج عزت است و باید سربلند باشیم، چون زمانی برده‌وار زندگی می‌کردیم و استکبار جهانی همه‌چیزمان را از دستمان می‌گرفت و برای ما تصمیم‌گیری می‌کرد.

وی ادامه داد: اما امروز اراده ملت و وعده پروردگار تحقق یافته که همگی شاهد عملیات غرورآفرین «وعده صادق ۲»، «جمعه نصر» و سخنان حکیمانه و شجاعانه رهبر فرزانه انقلاب با جمعیتی بالغ بر دو میلیون نفر بودیم.

امام‌جمعه اهر خاطرنشان کرد: زمانی حتی مگسی هم نمی‌توانست بر روی اسرائیل پر بکشد، اما امروز سامانه‌های ضد موشکی آن‌ها اعم از آمریکا و اروپا در ردیابی موشک‌های ایرانی عاجز هستند و ایران اسلامی استکبار جهانی را مچاله کرده و اینکه این‌همه دست به خون مردم بی‌گناه آلوده می‌کنند، حاکی از عجز آن‌هاست.

نماینده مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: بحث تعلیم و تربیت بسیار مهم است و باید فرآیندی طی شده و دست‌به‌دست هم داده شود تا تعلیم و تعلم و تربیت اتفاق بیفتد، البته تعلیم عبارت از این است که ما استعدادهای نهفته دانش آموزان با مفاهیم و ابزار آموزشی رشد دهیم، اما تربیت تبدیل انسان بالقوه به انسان بالفعل است.

وی خاطرنشان کرد: طبق نظر مبارک استاد بزرگوارم علامه ذوفنون حسن‌زاده آملی(ره)، توصیه می‌کنم که اولیای گرامی اجازه دهند تا فرزندانشان طبق استعدادی که دارند، پیش بروند و هیچ‌وقت آن‌ها را برای رشته‌ای که به آن علاقه ندارند، تحت‌فشار قرار ندهند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha